niedziela, 6 stycznia 2019

Kochane Groteszczanki, za nami biwak pełen wrażeń.
Zachęcam do oglądania zdjęć, które są w galerii bloga.


W ramach przygotowania do występu na Mam Talent Zimowiskowym
przepiszcie sobie te piosenkę do śpiewniczków.


Jak Kornelii


Jak gdy kto ciśnie w oczy człowiekowi
Garścią fiołków i nic mu nie powie...


Jak gdy akacją z wolna zakołysze,
By woń, podobna jutrzennemu ranu,
Z kwiaty białymi na białe klawisze
Otworzonego padła fortepianu...


Jak gdy osobie stojącej na ganku
Daleki księżyc wplata się we włosy,
Na pałającym układając wianku
Czoło - lub w srebrne ubiera je kłosy...


Jak z nią rozmowa, gdy nic nie znacząca,
Bywa podobną do jaskółek lotu,
Który ma cel swój, acz o wszystko trąca,
Przyjście letniego prorokując grzmotu,


Nim błyskawica uprzedziła tętno -Tak...
Lecz nie rzeknę nic - bo mi jest smętno.

1 komentarz:

  1. Kochane Druhny! Wchodzę na Waszą stronę co prawda rzadko, ale czasem jednak wiatr mnie tu przygna. Tak jak dzisiaj czyli w Dzień Myśli Braterskiej, kiedy siłą rzeczy, myśli biegną w stronę ludzi, z którymi wiele się przeżyło na harcerskim szlaku, ale także w Waszą, ponieważ teraz Wy nosicie na mundurze zieloną Piętnastkę :)
    I tak właśnie weszłam i zjechałam na dół strony, patrzę i oczom nie wierzę! Po pierwsze: kto by pomyślał, że tyle lat później ktoś będzie o tej piosence pamiętał! A Wy nie dość że pamiętacie i uczycie jej innych, to jeszcze mnie z nią kojarzycie! A to była melodia napisana ot tak sobie, z potrzeby serca, nieśmiało zaśpiewana na forum mojego zastępu, gdzie dopiero po długim, długim czasie przyznałam się, że miałam z nią coś wspólnego...
    A po drugie (i to własnie skłoniło mnie do napisania komentarza): to jest wiersz Kamila Cypriana Norwida. Mam nadzieję, że to wiecie. Tytuł, który nadałyście jest bardzo mylący, a nie chciałabym podbierać naszemu wielkiemu poecie utworów :)
    Trzymajcie się ciepło i jeszcze raz wszystkiego co najlepsze z okazji DMB!
    s. Nazaria Kornelia Czernek OP

    OdpowiedzUsuń